Frågor & Svar

Vanliga frågor om telefoni

Abonnemangsfrågor
Vad kostar ett IP-telefoni abonnemang?

För detaljerad prisinfo, klicka på telefoniknappen i huvudmenyn!

Hur lång är uppsägningstiden på abonnemanget?

Som standard gäller en månads uppsägningstid på alla våra abonnemang. Undantag kan förekomma vid kampanjer och erbjudanden.

Fakturafrågor
Fakturerar ni i förskott eller efterskott?

Vi fakturerar alltid i förskott med undantag från samtalskostnader.

Min första faktura är dyrare än jag trodde. Varför?

Du betalar i förskott hos C-Sam. På den första fakturan betalar du från dagen du skaffade ditt abonnemang, till sista dagen i nästkommande månad. Kanske betalar du även en box eller modul på din första faktura. Därför blir kostnaden på den första fakturan ofta högre än på de kommande.

Måste fakturaadressen vara samma som adressen dit jag vill ha tv?

Nej. Fakturaadress och fakturamottagare behöver inte vara samma som den som abonnemanget ska till. Du kan ändra fakturaadress genom att kontakta oss för att få hjälp.

Hur lång tid efter att jag betalat får ni mina pengar?

Vanligtvis brukar det ta 3 bankdagar innan vi har pengarna hos oss, men ibland det kan ta upp till 5 bankdagar!

Flytt- & leveransfrågor
Jag ska flytta. Ska jag anmäla flytten till C-SAM?

Självklart bör du meddela oss när du flyttar till ny adress. Ifall du är eller kommer bli ansluten till Södertälje Stadsnät så bör du höra av dig i god tid då det kan ta upp till 20 arbetsdagar för TelgeNät att koppla in en ny adress.

Kostar det något att flytta med mitt abonnemang till min nya adress?

Nej, det kostar ingenting att flytta med ditt abonnemang! Allt du behöver göra är att höra av dig med din nya adress till oss.

Jag ska flytta. Kan jag flytta med mitt tv-abonnemang?

Du kan ta med ditt abonnemang om din nya adress är ansluten till C-Sam. Vi hjälper dig gärna så flytten blir smidig. Ring oss!

0
Connecting
Please wait...
Skicka ett meddelande

Tyvärr är vi inte här just nu. Skicka ett meddelande så återkommer vi snarast.

Ditt namn
* Email
* Beskriv ditt problem
Börja chata

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Ditt namn
Email
* Beskriv ditt ärende
Vi är online!
Återkoppling

Hjälp oss att bli bättre. Lämna gärna en kommentar på vad som du anser kan bli bättre hos oss på C-Sam.

Hur bedömer du vår support ?