Vanliga frågor om bredband
Det beror på vilken typ du kan få och vilken hastighet du väljer, för mer detaljerad prisinfo klicka på bredbandsknappen i huvudmenyn!
Använd C-SAMs adressök-funktion som du hittar i menyn för att att ta reda på vilka tjänster vi kan erbjuda dig.
Som standard gäller en månads uppsägningstid på alla våra abonnemang. Undantag kan förekomma vid kampanjer och erbjudanden.
Inga av våra bredbandstjänster kräver att du har en fast telefon i hemmet
Dina e-post samt hemsidekonton kommer att avslutas ca 10 arbetsdagar efter att ditt abonnemang har upphört.
Vi fakturerar alltid i förskott med undantag från samtalskostnader.
Du betalar i förskott hos C-Sam. På den första fakturan betalar du från dagen du skaffade ditt abonnemang, till sista dagen i nästkommande månad. Kanske betalar du även en box eller modul på din första faktura. Därför blir kostnaden på den första fakturan ofta högre än på de kommande.
Nej. Fakturaadress och fakturamottagare behöver inte vara samma som den som abonnemanget ska till. Du kan ändra fakturaadress genom att kontakta oss för att få hjälp.
Vanligtvis brukar det ta 3 bankdagar innan vi har pengarna hos oss, men ibland det kan ta upp till 5 bankdagar!
Självklart bör du meddela oss när du flyttar till ny adress. Ifall du är eller kommer bli ansluten till Södertälje Stadsnät så bör du höra av dig i god tid då det kan ta upp till 20 arbetsdagar för TelgeNät att koppla in en ny adress.
Nej, det kostar ingenting att flytta med ditt abonnemang! Allt du behöver göra är att höra av dig med din nya adress till oss.
Du kan ta med ditt abonnemang om din nya adress är ansluten till C-Sam. Vi hjälper dig gärna så flytten blir smidig. Ring oss!